سد لفور سوادکوه

سوادکوه بهشت سبز استان مازندران میباشد که فاصله ای بسیار کم تا به شهر تهران دارد جنگل های سوادکوه بسیار زیبا و جاذبه ای برای طبیعت گردی هستند نام این رشته جنگلها هیرکانی میباشد که قدمتی بیش از 40 میلیون سال دارد! نگین سوادکوه لفور میباشد که جاذبه هایی بسیار برای شما دارد که ما امروز قصد داریم تا شما عزیزان را با سد لفور سوادکوه آشنا کنیم تا در اوقات فراغت با خانواده یا دوستانتان از این نقاشی زیبای خداوند دیدن و لذت ببرید. همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

استان مازندران از لحاظ آب‌وهوایی و پوشش گیاهی و همچنین تجمع گونه‌های جانوری، یكی از مناطق بی‌نظیر ایران است که در كنار تمام زیبایی‌های آن، سد بزرگ و كم‌نظیر لفور خودنمایی می‌کند. این سد در دل جنگل‌های وسیع این منطقه قرار دارد و نقشی حیاتی برای مردم و محیط‌زیست ایفا می‌كند.

بهترین فصل برای بازدید از سد لفور سوادکوهسد لفور سوادکوه

سد لفور هم مثل همه‌ی جاذبه‌های طبیعی، در هر فصلی زیبایی مختص به خودش را دارد. در همه‌ی ایام سال، می‌توانید به سد لفور بروید. در فصل بهار، طبیعت اطراف سد لفور و جنگل لفور سرسبز و زیباست و هوای آن دلنشین. در فصل تابستان می‌توانید از هوای گرم و آلوده‌ی شهر، به هوای پاکیزه و خنک لفور پناه ببرید.

جنگل لفور رو بهتر بشناسیم

در فصل پاییز، برگ‌های رنگارنگ درختان لفور زیبایی خاصی به طبیعت حوالی لفور می‌بخشد. در فصل زمستان، درختان و دشت‌ها سفید پوش می‌شوند و منظره‌ی زیبایی را به وجود می‌آورند.اما به طور کلی، فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از سد لفور است و مسیر دسترسی به سد لفور و آبشار لفور در زمستان بسیار سخت خواهد بود.

منطقه لفور بی‌شک در چهار فصل سال دیدنی است و تصاویری بدیع و چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد. بهار با برگ‌های تازه جوانه زده گیاهان و تابستان به‌دلیل هوای مطبوع و خنکش، مقصد بسیاری از گردشگران است؛ اما قطعا لفور در فصل پاییز به اوج زیبایی خود می‌رسد. از آنجا که فصل زمستان، هوا سرد می‌شود و احتمال بارش باران و برف وجود دارد؛ سفر در فصول دیگر بیشتر توصیه می‌شود.

موقعیت و مسیر سد لفور سوادکوه

لفور یا لپور در اصل دهستانی است که از 29 روستا تشکیل شده. از لحاظ تقسیمات کشوری هم بخشی از دهستان‌های سوادکوه است. در قسمت جنوبی دهستان لفور، رشته کوه البرز قرار گرفته و در سمت غربش، منطقه‌ای به اسم قرآن تالار. مناطق جنگلی هم در قسمت‌هتی شرقی و شمالی لفور واقع شده. به طور کلی اگر بخواهیم در یک جمع‌بندی و از بالا به لفور نگاه کنیم، مساحتی تقریبا 8 هکتاری را در برمی‌گیرد.

آدرس دقیق سد لفور

اگر از تهران قصد تردد دارید :‌ ابتدا باید به سمت دماوند و فیروزکوه بروید. در جاده‌ی کتالان رانندگی کنید. در مسیرتان، از شوراب، ورسک، پل سفید، زیر آب و شیرگاه عبور خواهید کرد. پس از آن به سمت جاده شیرگاه – بابل‌کنار بروید. در مسیرتان، از کلیج خیل و اسلام آباد هم گذر خواهید کرد. پس از آن به جاده‌ی گنج افروز می‌رسید. هنگام رانندگی در این جاده زیبا، باید خیلی احتیاط کنید. در جاده گنج افروز، روستای زیبای شیردار کلا قرار دارد. پس از شیردارکلا، باید چند روستای دیگر، از جمله قرآن تالار، شارقلت و عالم کلا را نیز باید پشت سر بگذارید تا در نهایت، به سد لفور برسید.

شیرگاه سوادکوه کجاست

ساختار طبیعی سد و استفاده از سنگ‌ریزه در ساخت آن باعث شده است که با كمترین آلودگی و مشكلات زیست‌محیطی، بیشترین خدمت را به مردم این منطقه برساند و یكی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب مردم این منطقه و شهرهای اطراف آن باشد.

سد لفور سوادکوه

ارتفاع این دریاچه سد مخزنی از پی ۷۸ متر، طول تاج ۸۳۸ متر، عرض تاج ۱۲ متر و عرض پی آن ۴۵۰ متر است. میزان حجم کل مخزن به ۱۴۲ میلیون مترمکعب و حجم مفید آن به ۱۲۲ میلیون مترمکعب می‌رسد.

املاک سهرابی

ما در املاک سهرابی به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا حتما از این سد عظیم و زیبا دیدن کنید تا لحظات خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنید. ما در خدمت شما عزیزان هستیم تا بتوانید از بهترین زمان و بهترین مکان برای تفریح آخر هفته خود مطلع شوید کافیست تا با مشاوران ما در این رابطه گفت و گو کنید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان

املاک سهرابی

املاک سهرابی

ارسال نظر