لفور سواد کوه کجاست

یکی از مناطق بسیار دیدنی و سرسبز نزدیک به تهران روستای لفور میباشد که میتوان گفت بهشت سوادکوه نام دارد چه از نظر آب و هوا چه از نظر طبیعت گردی یکی از بهترین گزینه ها برای شما عزیزان میباشد امروز ما قصد داریم تا به شما عزیزان بگوییم که لفور سواد کوه کجاست و چطور میتوانید از این بهشت پنهان لذت ببرید همراه ما باشید تا با نقطه به نقطه این خطه سرسبز بیشتر آشنه شوید با تشکر از همراهی شما عزیزان

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

لفور نام دهستانی در شهرستان سوادکوه شمالی (شیرگاه) است که در گذشته لپور نامیده می‌شد که از تعدادی روستا و آبادانی تشکیل شده است. جنوب دهستان لفور با رشته ‌کوه‌های البرز، غرب آن با شهرستان بابل و شمال و شرق آن با جنگل‌ها همسایه است. دهستان لفور حد فاصل شیرگاه و زیرآب، در نزدیکی پارک جنگلی جوارم قرار دارد. لفور نه تنها نام دهستان، بلکه نام سد و جنگل هم است. جنگل لفور روی نقشه با رنگ سبز و سد لفور با رنگ آبی خودنمایی می‌کنند. آیا می‌دانید سد لفور کجاست؟ دریاچه لفور کجاست؟

البته بعدها به طور تخصصی روی سد لفور و دریاچه لفور تمرکز میکنیم تا بیشتر از این با لفور آشنا شوید.

جنگل زیبای لفور سواد کوه کجاستلفور سواد کوه کجاست

جنگل لفور قسمتی از جنگل‌های هیرکاتی با قدمتی دیرینه است که انواع تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است. درختان ازگیل، لیلکی، انجیلی و راش در زیر آسمان آبی سر به فلک کشیده‌اند. جنگل لفور برای طبیعت گردی و کوهپیمایی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و هیچ گونه ورودی برای ورود به جنگل اخذ نمی‌شود. هنگامی که به قصد جنگل نوردی وارد راه‌های تو در تو جنگل می‌شوید از جی پی اس استفاده کنید و در صورت امکان از راهنمایی تورهای گردشگری و لیدرهای محلی کمک بگیرید. همراه داشتن باتوم به حفظ تعادل شما بسیار کمک می‌کند.

نقاط گردشگری سوادکوه

جنگل‌های هیرکانی که از کشور آذربایجان تا ایران گسترده شده‌اند، در شهرستان سوادکوه استان مازندران، جنگل‌های لفور را به وجود آورده‌اند. حتما در این باره جنگل های هیرکانی مقاله ای کامل برای شما عزیزان نوشه میشود.

سد لفور ( نگاهی جزئی )لفور سواد کوه کجاست

سد لفور یکی از بزرگترین سدهای خاکی – سنگریزه‌ای است که در بر روی تپه‌های بلند لفور در محل تلاقی رودهای آذر رود، اسکلیم روهار و کارسنگ رود در زمین شالیزاری معروف به خرچاک که به آن منطقه دئوتک می‌گویند قرار دارد. حوضه هراز – قره‌سو (هراز – نکا) و دریاچه خزر حوضه‌های آبریز سد لفور هستند. سد البرز، سد پاشاکلا و سد آیت الله صالحی مازندرانی نام‌های دیگر سد لفور هستند. بهترین مسیر دسترسی به سد، جاده شیرگاه – بابل کنار است که تابلوی آن بعد از عبور از شیرگاه دیده می‌شود. روستاهای کلیج خیل شیرگاه و اسلام آباد را رد می‌کنید در انتهای مسیر، سد لفور دیده می‌شود.

دریاچه شورمست فیروزکوه

پشت سد دریاچه‌ای است که مورد توجه گردشگران است و حدود ۴۵ دقیقه باید در مسیر جاده خاکی رانندگی کنید تا به آن برسید. ماهی فروشی یکی از شغل‌های روستاییان دهستان لفور است که توصیه می‌کنیم از ماهی‌های تازه آنان خرید کنید.

لفور به قدری زیباست که هرچه فرصت بیشتری داشته باشید، بیشتر به ناشناخته‌ها و مکان‌های بکر آن پی می‌برید. آبشار آهکی اسکلیم، روستای بورخانی، جزیره میان دریاچه سد لفور، آبشار هفتگانه تیرکن، آبشار گزو و بارگاه ۳ امامزاده گزو از جاهای دیدنی لفور هستند. رستوران ماهی لفور نیز همیشه مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار داشته است ، ما به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا حتما از این رستوران بینظیر دیدن کنید و از غذاهای محلی این رستوران تناول کنید.

بهترین زمان برای بازدید از لفور سواد کوهلفور سواد کوه کجاست

در هر چهار فصل، منطقه لفور واقع در طبیعت زیبای مازندران جاذبه‌ ها و زیبایی‌های خود را دارد. معمولا استقبال از لفور در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز بیش از زمستان است. هنگام سفر به مجموعه جنگل‌های لفور، سد لفور و آبشار جز رد پا چیزی در طبیعت به جای نگذاریم. اکنون که می‌دانید دریاچه سد لفور کجاست و جنگل لفور را شناختید، در مسیر دسترسی به جنگل و دریاچه لفور افراد محلی را می‌بینید که محصولات محلی و خوراکی می‌فروشند. با خرید از آن‌ها به رونق اقتصادی روستا کمک کنید.

بازدید از آبشار ورسک

مسیر لفور سواد کوه کجاست

جاده فیروزکوه که انتهای آن به قائمشهر و سپس ساری می‌رسد، شما را از تهران به لفور می‌رساند. فاصله تهران تا سد لفور و اطراف لفور حدود ۲۴۰ کیلومتر است که با حدود ۳ ساعت و نیم الی ۴ ساعت رانندگی می‌توان به آن‌جا رسید. همچنین از طریق بومهن و با گذر از جاده هراز (جاده ۷۷) و با پشت سر گذاشتن حدود ۲۲۰ کیلومتر می‌توان از طریق رد کردن آمل و بابل به لفور رسید

ما به شما پیشنهاد میکنیم تا حتما از این روستای بینظیر و چشم گیر دیدن کنید تا متوجه این شوید که کشور عزیزان ایران خیلی جاذبه های دیدنی دارد که کشورهای دیگر ندارند و به جای خرج کردن پول بسیار میتوانید با مقداره کمی پول از زیبایی در همین کشور با همان کیفیت چه بسا بشتر در کنار خانواده و یا دوستانتان لذت ببرید و کمک به اقتصاد کشور عزیزمان ایران کنیم.

ما در این مقاله به شما عزیزان گفتیم که لفور سواد کوه کجاست و جاذبه های طبیعت گردی سواد کوه کجاست امیدوارم که مورد استفاده قرار بگیرد.

از این همراه ما هستید سپاس گذاریم.

املاک سهرابی خدمت گذار شما عزیزان

املاک سهرابی

ارسال نظر