شیرگاه سواد کوه

اطراف تهران شهرستان هایی هستند که حتی ما به آنها فکر هم نمیکنیم یکی از این مکان های بسیار زیبا و سر سبز متعلق به سواد کوه میباشد که هم از نظر تاریخی هم از نظر آب و هوا و تفریحی یکی از بهترین مکان ها برای شما میباشد ، امروز ما قصد داریم تا شما عزیزان را با شیرگاه سواد کوه آشنا کنیم تا بدانید که در سوادکوه چه محله های با صفایی وجود دارد که کمتر نقاطی را در کشور عزیزمان ایران به این شکل داریم حتی میتوان گفت در منطقه خاورمیانه ، همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

شیرگاه سواد کوه کجاستشیرگاه سواد کوه

شیرگاه مرکز سوادکوه شمالی در استان مازندران است و از جنوب به سوادکوه و از شمال به قائمشهر می‌رسد. این شهر از غرب به بابل و از شرق نیز به ساری محدود می‌شود. مردم این شهر به زبان مازنی سخن می‌گویند. جالب است بدانید سریال معروف پایتخت در این شهر ساخته شده است.

پل ورسک سوادکوه

فاصله شیرگاه از ساری ۴۰ کیلومتر و از قائمشهر حدود ۲۵ کیلومتر می باشد. این شهر غیر از سمت شمال با رشته‌کوه‌های البرز مرکزی احاطه شده است. این شهر محل تلاقی دو رود پرآب مازندران محسوب می‌شود. رود تلار که از گردنه‌های دوگل در آلاشت سرچشمه می‌گیرد و رود کسیلیان که آبی زلال و روشن دارد.

شیرگاه به دلیل وجود پلهای متعدد به شهر پل‌ها نیز معروف است. زیبای منحصر به فرد این منطقه به خاطر دره‌های زیبا و حالت کوهستانی آن در جنوب است. پل دختر (چالی) پل شاپور، پل شاه‌عباسی و پل آبدنگسر از پلهای معروف شیرگاه هستند. این پلهای و پلهای دیگر شهر که بیش از ده تاست، جاذبه های گردشگری این شهر هستند. برخی معتقدند نام پیشین این شهر خارخون بوده ولی طبق فرهنگ جغرافیایی ایران، خارخون نام یکی از روستاهای این منطقه بوده است. شیر در زبان محلی به معنی تر ی و نمناکی است بنابراین می تواند به معنای مکان نمناک باشد.

شیرگاه سه ویژگی اقلیمی متفاوت دارد. کوهستانی، جلگه ای و دره‌های بستر رودخانه. این خصوصیات سبب شده آب و هوایی بی نظیر و مطبوعی داشته باشد. این شهر با روستاهای اطرافش حدود ۳۰هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر کشاورز و دامدارند.

قدمت تاریخی شیرگاه سواد کوهشیرگاه سواد کوه

در دوره صفوی جاده شاه‌عباسی از این شهر عبور می کرد و پلهای شهر بیشتر یادگار آن دورانند. قسمت اصلی شهر در واقع قدمت زیادی ندارد و بخشهای قدیمی تر آن در بخش روستاییست. گروههای انسانی بیشتر در زیولاء، پالی، تپه سر و بویژه در آبدنگه ‌سر اقامت داشته اند. مردم به علت درختان زیاد منطقه شیرگاه، کم کم به آن کوچ کردند. نیروهای ارتش شوروی در جریان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم در نزدیکی شیرگاه سکنی گزیدند. آنها به منطقه سکونتشان نام روس‌آباد گزاشتند. در میان مردم این شهر، این دوران به دوران شوروی سال معروف است. این شهر نام شیرگاه را از سال ۱۳۴۱ به خود اختصاص داد.

روستای جلیزجند فیروزکوه

مناطقی که باید از آنها دیدن کنید

از مناطق جذاب این شهر که می توان از آنها نام برد می توان به آبشار زیبا و توریستی آن اشاره کرد. این آبشار در نزدیکی تونل در جاده آن به زیراب قرار دارد. جنگل و آبشار پلنگ دره که در شمال شرقی شیرگاه قرار دارد از دیگر دیدنی های شگفت‌انگیز منطقه است. مسیر رسیدن به آن بسیار دیدنی است. جاده خاکی که نیازمند آمادگی بدنی است. از عمق درختان تنومند که می‌گذرید تازه به چشمه‌های جوشان آن می‌رسید. همین آب و هوا نیز سبب شده تا پوشش گیاهی متنوعی را در آن شاهد باشید.

عمق اکثر این رودخانه ها زیاد نیست، اما در قسمتهایی هم ممکن است تا کمر در آب فرو بروید . پس در نظر داشته باشید که برای رفتن به آبشار لباس مناسب پوشیده باشید. راه رفتن در این رودخانه خنک شما را به یاد تنگه واشی محبوب در تهران خواهد انداخت. چشم اندازهای دیدنی نگلی لفور، دشت های زیبای نوآباد کلیج خیل، جنگل اندرگلی، رودخانه کسلاین در نارنج بن و باغ‌های مرکبات از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه هستند.

روستای دوگل سوادکوه

شیرگاه سواد کوه
املاک سهرابی در شیرگاه

ما به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا حتما از این مکان زیبا و دیدنی دیدن کنید چون کمتر محلی نزدیک به تهران هست با این امکانات ، شما عزیزان میتوانید به راحتی با مشاوران ما در منطقه تماس برقرار کنید تا بهترین زمان و بهترین لوکیشن ها را در شیرگاه برای شما عزیزان فراهم کنند.

سرمایه گذاری به رو ملک در روستای شیرگاه خالی از لطف نیست و شما عزیزان میتوانید به مبلغی بسیار پایین تر از شما کشور در این محله ملک یا ویلا خریداری کنید و با همان کیفیت شمال استفاده خود را بکنید البته که شیرگاه دریا ندارد ولی جنگل های بکر و رودخانه همیشه پر آب دارد.

از طرفی آب و هوای شیرگاه و همچنین نزدیکی به شهر تهران و همینطور ناشناخته بودن شیرگاه و قیمتی بسیار ارزنده تمامی نواقص را برطرف میکند و جذابیت سرمایه گذاری را برای شما بیشتر از پیش میکند.

با تشکر از همراهی شما عزیزان 

املاک سهرابی

املاک سهرابی

ارسال نظر