تپه باستانی روستای سله بن

سله بن یکی از روستا های شهرستان فیروز کوه میباشد که یکی از بهترین مکان ها برای بازدید چه از نظر طبیعت گردی چه از نظر آثار باستانی ، امروز ما در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با تپه باستانی روستای سله بن آشنا کنیم تا برای آخر هفته خود برنامه ای تفریحی و لذت بخش آماده کنید و در کنار خانواده و دوستان تان از این تپه باستانی دیدن کنید همراه ما باشید

با تشکر از همراهی شما عزیزان املاک بزرگ سهرابی

تپه باستانی روستای سله بن

شهر تهران دارای جاذبه های گردشگری بسیاری میباشد که این جاذبه ها نه تنها برای گردشگری میباشند بلکه تاریخی و بعضی طبیعی نیز میباشند که تپه باستانی روستای سله بن یکی از این آثار تاریخی گردشگری و طبیعی شهرستان فیروز کوه میباشد که بسیار به کلان شهر تهران نزدیک میباشد.

تپه باستانی روستای سله بن یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در فیروز کوه است که قدمت آن مربوط به پیش از تاریخ می باشد و در تاریخ ۱۳۸۰/۱۲/۱۹ به شماره ثبت 4914 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. نشانی این اثر ملی ثبت شده فیروزکوه شهرستان فیروز کوه ، ۳۰۰ متری شمال شرقی روستای سله بن در نقطه‌ای بنام لزور محله می باشد.

مسیر تپه باستانی روستای سله بن.

آدرس دقیق تپه باستانی روستای سله بن به این شرح است که : استان تهران، شهرستان فیروزکوه، ۳۰۰ متری شمال شرقی روستای سله بن در محله ای به نام لزور محله.

آنچه که در بازدید از تپه روستای سله بن نیاز است

به منظور سفر به این منطقه لازم تا وسایلی را همراه خودتان ببرید که آن ها شامل کلاه آفتابگیر، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، میان وعده و خوراکی های مورد نیاز، لباس مناسب فصل و کفش مناسب و دمپایی می شود، اگر هم قصد ماندن در شب را دارید به حتما لباس گرم و کیسه خواب همراه داشته باشید.

لطفا زمان بازدید از تپه باستانی روستای سله بن:تپه باستانی روستای سله بن

دقت فرمایید که طبیع فقط برای ما آفریده نشده پس هر کدام از ما وظایفی بر عهده داریم تا این نعمت های الهی برای آیندگان ما نیز مورد استفاده قرار بگیرد

در زمان بازدید از تپه سله بن حتما

  • کیسه‌‌های زباله‌ بزرگ به همراه داشته باشید و به معنی واقعی، نه چیزی از طبیعت بردارید و نه چیزی در آن برجای بگذارید. اگر همه‌ی مردم بخواهند چنین کاری بکنند از طبیعت چیزی باقی نمی‌ماند. (همان‌طور که خیلی مکان‌ها تا الان تخریب شده‌اند.)
  • زباله‌هایی مثل پوست میوه، پوست تخمه و زباله‌های تجزیه‌پذیر دیگر، همچنان زباله هستند و نباید در طبیعت جا گذاشته شوند. تصور کنید تعداد زیادی گردشگر زباله‌های ارگانیک خود را در طبیعت رها کنند. طبیعت در کوتاه مدت ظرفیت بازیافت این همه زباله‌ی ارگانیک را ندارد.
  • لطفا تا جایی که ممکن است در طبیعت آتش روشن نکنید. اگر این کار را کردید، کنترل شده، کوچک و با مصرف حداقل مقدار هیزم باشد. حتما به هنگام ترک کردن کمپ، با آب کافی از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنید.
  • لطفا هرجا مرتع سرسبز و زیبایی دیدید با ماشین از وسط آن رد نشوید. اساسا لازم نیست همیشه چشم‌اندازهای زیبا را پیاده یا با ماشین فتح کنیم! خیلی اوقات از دور تماشا کردن و عکس گرفتن لذت بیشتری دارد.

اینطور است که ما میتوانیم طبیعت را برای فرزندانمان حفظ کنیم تا این لذتی که ما از این فضای سبز خدا دادی میبریم برای آیندگان نیز باقی بماند.

املاک سهرابی در خدمت شمات تا به راحتی از شهرستان فیروز کوه و جاذبه های آن به سهولت دیدن فرمایید کافیست تا با مشاوران ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان

املاک سهرابی

املاک سهرابی

ارسال نظر