تنگه واشی لذت گردشگری

تنگه واشی لذت گردشگری : شهرستان فیروزکوه یکی از قدیمی ترین مناطق ایران به شمار می اید و میتوان گفت که بهترین مکان برای ییلاق شهر تهران در فصول گرم نیز میباشد فیروزکوه یکی از مناطق گردشگری نبز به شمار می اید در این شهرستان اماکن دیدنی بسیاری هستند که سالانه گردشگرانی برای بازدید از آنها به سمت فیروزکوه روانه میشوند یکی از مناطق گردشگری و زیبای شهریتان فیروزکوه تنگه واشی میباشد که میتوان این گونه گفت که بهترین و نزدیک ترین مکان برای استراحت و تفریح برای تهرانی هایی که بعد از یک هفته کاری سخت گذرانده اند میباشد

در ادامه به آشنایی هرچه بیشتر از این بهشت نزدیک به شهر تهران میپردازیم.

همراه ما باشید (املاک سهرابی خدمت گذار شما عزیزان)

املاک سهرابی

هرچند که ذائقه افراد در طبیعت گردی باهم متفاوت است؛ اما اگر تنگه واشی را زیباترین دیدنی فیروزکوه معرفی کنیم؛ کمتر کسی با ما مخالفت می‌کند.

از سمت تهران، پس از روستای جلیزجند به تنگه واشی می‌رسید؛ جایی که روزگاری برای شکار و طبیعت گردی شاهان قاجار قرق می‌شده است.

اگر با تور آمده‌اید که هیچ، در غیر اینصورت خودروی خود را در پارکینگ قرار دهید و برای پیاده‌روی در مسیر رودخانه آماده شوید. نگران نباشید؛ تا به حال کسی در تنگه واشی غرق نشده است؛ زیرا ارتفاع آب در فصل‌های پربارش نهایتا تا کمر بالا می‌آید.

از نقطه آغاز تا رسیدن به آبشار پانزده متری تنگه واشی، چیزی در حدود سه کیلومتر پیاده‌روی دارید. قسمت اول مسیر در حالی طی می‌شود که آب جوی زیرپایتان جاری است و طرفین خود را به بلندای آسمان در محاصره سنگ و صخره می‌یابید.

اگر تابستان باشد؛ خنکای آب حالتان را جا آورده و گرمای شهر را فراموش کرده‌اید؛ اما اگر یک روز سرد بهاری (پاییزی) باشد؛ همه چیز به تجهیزات، کفش و لباسی که پوشیده‌اید بستگی دارد!

این پیاده‌روی پس از دویست و پنجاه متر به اتمام می‌رسد و شما دو کیلومتر پیش‌رو را در یک دشت وسیع، سرسبز و چشم‌نواز طی خواهید کرد. این دشت که ساواشی نام‌دارد؛ معمولا فضایی است برای چاق کردن نفس، صرف ناهار، تر و خشک کردن تجهیزات و کسب آمادگی برای هشتصد متر دیگر تا آبشار، در تنگه دوم که البته عرض وسیع‌تری دارد.

به این ترتیب، تنگه واشی به عنوان یکی از جاهای دیدنی فیروزکوه با یک تنگه آغاز می‌شود، به یک دشت می‌رسد و دوباره یک تنگه است با آبشاری باصلابت و پانزده متری در انتهایش.

مکان تاریخی تنگه واشی

مسیر تنگه واشی متشکل از 3 قسمت تنگه اول، دشتی سرسبز و تنگه دوم است. از زمان قاجار 3 کتیبه حجاری شده معروف بر دل سنگ‌های سخت ایران به جای مانده است. یک کتیبه در شهرستان فیروزکوه و 2 کتیبه دیگر در چشمه علی شهر ری و شکل شاه وانا قرار دارند. در دیواره سنگی تنگه اول، کتیبه قاجاری تنگه واشی به ابعاد 6 در 7 متر و به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. در کتیبه قاجاری تنگه واشی شاهزادگان و ملازمانشان را در حال شکار سوار بر اسب و با نیزه که به تصویر کشیده شده‌اند را می‌بینید. همچنین اتفاقات زمان فتحعلی شاه قاجار در دور تا دور این کتیبه سنگی به زیبایی حک شده است. کتیبه قاجاری تنگه واشی را با راهنمایان حرفه‌ای علاءالدین تراول ببینید تا زیبایی مسحور کننده مناظر آن تا مدت‌ها در جسم و روحتان جاودان باقی بماند.

تنگه واشی لذت گردشگری

دل نوشته ای برای تنگه واشی لذت گردشگری

دوست داشتیم به کتیبه دوره قاجار که در تنگه دوم قرار گرفته، یادگار فتحعلی شاه است و به عشق آثار باستانی شیراز، دو قرن پیش، هنرمندانه در دل کوه تراشیده شده است هم اشاره کنیم؛ اما یادمان آمد یادگاری نویسی‌های عجیب بازدیدکنندگان، منظره کتیبه را مخدوش کرده و چندان صفایی ندارد.

بگذریم؛ به خاطر داشته باشید در تنگه واشی حتما خیس خواهید شد؛ در نتیجه آمادگی لازم را در خود ایجاد کنید. همچنین، بد نیست که از دستفروش‌ها یا فروشگاه‌های اطراف دمپایی‌های بندی تهیه کنید؛ از آنجا که مسیر در بستر آب طی می‌شود؛ ضرر نخواهید کرد.

آب آشامیدنی به همراه داشته باشید؛ از قطع شدن آنتن موبایل نترسید و بدانید بهای بهره‌گیری از طبیعت بکر تنگه واشی، علاوه بر پرداخت یک ورودی ناچیز (کمتر از بیست هزار تومان) سپری کردن یک روز بدون سرویس بهداشتی تمیز خانگی است.

ما از شما عزیزان دعوت میکنیم تا با همکاران آشنا به منطقه تنگه واشی در تماس باشد تا آخر هفته ای بینظیر را برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

املاک سهرابی در خدمت شما عزیزان میباشد تا بتوانید هم از زیبایی شهرستان فیروز کوه لذت ببرید هم بتوانید با سرمایه گذاری امن از این سود کلان شریک باشید.

کافیست تا با مشاوران ما در زمینه خرید و فروش انواع ملک زمین ، باغ ، دامداری ، کشاورزی ، پرورش ماهی و ماکیان مشورت کنید تا بهترین فایل های موجود در مناطق فیروزکوه و خومه را به شما عزیزان معرفی کنند.

از این که همراه ما بودید سپاس گذاریم

املاک سهرابی بزرگ ترین فایلینگ فیروزکوه.

ارسال نظر