حبله رود فیروزکوه

کوه دماوند که نماد کشور عزیزمان ایران است ، یکی از بلندترین ، باشکوه ‌ترین و زیبا ترین سرزمینی که با لاله‌ها و شقایق‌‌های وحشی بهاری‌ که دارد کم از بهشت ندارد ، اما این سرزمین در لابه ‌لای کوهستان‌هایش بهشت‌های بی‌ پایان بسیار دارد که میتوان گفت حبله رود فیروزکوه که همیشه خروشان و پر آب هست که یکی از مناسب ترین مناطق تفریحی برای شما بزرگواران امروز ما در این مقاله سعی داریم تا شما عزیزان را بیشتر با این بهشت پنهان رشته کوه های البرز آشنا کنیم همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

در مرز استان مازندران ، فیروزکوه قرار دارد که در منتهی‌الیه شمال‌شرقی استان تهران واقع شده است . شهری که زمستان‌ها همیشه در میان سرد ترین شهرها نامش برده می‌شود و تابستان‌ها خنکای ییلاق هایش روح و روان را تازه می‌کند . بهترین مسیر برای دسترسی به این بهشت دل انگیز جاده تهران ، فیروزکوه است .

حبله رود فیروزکوه کجاستحبله رود فیروزکوه

حبله رود فیروزکوه به طول حدود ۲۴۰ کیلومتر، از ارتفاع حدود ۲۸۰۰ متری دامنه رشته کوه های البرز و شاه محمد قله و هما در شمال‌ شرقی فیروزکوه، از رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و به نام رود گورسفید با مسیر عمومی شمالی ـ جنوبی، از دامنه شمالی کوه مارآب عبور می‌کند سپس به سمت غرب تغییر مسیر داده و نخست با رودخانه ساواشی مخلوط می‌شود و فیروزکوه نام می‌گیرد.

این رود پس از پیوستن به سد نمرود در حوالی دهستان حبلرود (هبلرود)، با نام «حبله‌رود» خوانده شده و در ۴۶ کیلومتری جنوب‌ شرقی گرمسار (استان سمنان) به رود گلو می‌پیوندد. قسمت علیای حبله‌رود از سرچشمه تا محل تلاقی آن با ساواشی، گورسفید نام دارد و حدود ۳۶ کیلومتر است. حبله‌رود در دشت گرمسار (دشت خوار) به شاخه‌های متعددی تقسیم شده و در آبیاری زمین‌ها از آن استفاده می‌شود.

مابقی آب حبله‌رود پس از گذشتن از روستای علی‌آباد باقری به سوی جنوب ‌شرقی تغییر مسیر داده و در ۴۶ کیلومتری جنوب‌ شرقی گرمسار در ارتفاع ۷۴۵ متری با پیوستن به رود گلو (یا ایوانکی) که یکی از شاخه‌های رودخانه ورگی است و پس از تلاقی با چند رود وارد حاشیه کویر می‌شود و در ریگزارهای شمال ‌غربی دریاچه نمک (کویر گرمسار) فرو می‌رود.

حاشیه حبله رود مکان بسیار مناسبی برای استراحت در فصول گرم میباشد که شما عزیزان میتوانید به راحتی و با برپایی چادر مسافرتی روز خوشی را در کنار خانواده و یا دوستانتان داشته باشید.

املاک سهرابی 

ما در املاک سهرابی بهترین ها را برای شما فراهم میکنیم کافیست تا با مشاوران ما در تماس باشید تا از بهترین زمان و بهترین موقعیت استفاده بهینه کنید.

املاک سهرابی با بیش از دو دهه فعالیت در عرصه خرید و فروش ملک در شهرستان فیروز کوه به شما عزیزان پیشنهاد میکند تا حتما از این رود همیشه جاری دیدن و لذت ببرید.

شما عزیزان میتوانید در زمینه سرمایه گذاری در مناطق فیروزکوه ، روستای دیدنی ارجمند ، دشت بزرگ چزکین ، روستای سله بن ، روستای بهان و روستای وشتان جزو اولین ها باشید تا در این سود کلان در این شرایط بد اقتصادی سهیم باشید و ما در کنار شما خواهیم بود تا از این سود بسیار لذت ببرید

با تشکر از همراهی شما عزیزان 

دپارتمان فرش ملک سهرابی

املاک سهرابی حبله رود فیروزکوه

ارسال نظر