بهترین نقاط گردشگری سوادکوه

امروز با بهترین نقاط گردشگری سوادکوه

همیشه برای ما این مطلب که آخره هفته ای خوب داشته باشیم در کنار خانواده و دوستان چالشی بزرگ بوده امروز ما میخواهیم شما عزیزان را با بهترین نقاط گردشگری سوادکوه آشنا کنیم تا بتوانید باز این طبیعت بکر نهایت لذت را ببرید همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک فیروزکوه

یکی از زیباترین مناطق مازندران، سوادکوه است. این شهرستان یکی از بخش های حیرت انگیز این استان است که با توجه به زیبایی های محصورکننده ای که در خود جای داده است توانسته عنوان بهشت گردشگری را برای خود کسب کند. این منطقه بین دو منطقه خشک و مرطوب و همچنین جنگل و کوهستان قرار دارد که منجر به ایجاد آب و هوای ویژه ای شده است که هر گردشگری را مجاب به دیدن جاذبه های سوادکوه می کند.

ما در ادامه این مطلب می خواهیم تا درباره ی ۱۰ تا از بهترین جاذبه های طبیعی این منطقه مثل؛ دریاچه لفور، روستای تاریخی آلاشت، جنگل راش و آبشار گزو صحبت کنیم.

سواد کوه کجاست ؟

سواد کوه یکی از شهرهای شمالی تهران در قسمت مازندران است که در البرز مرکزی و در همسایگی سمنانا قرار گرفته است. این شهر به تهران نزدیک است. فاصله ی سوادکوه تا قائمشهر ۵۵ کیلومتر و تا فیروزکوه ۶۵ کیلومتر است. مردم سوادکوه به زبان طبری و مازندرانی صحبت می کنند. مردم سوادکوه از نظر فرهنگی بسیار غنی هستند و به مهمان نوازی معروف می باشند.  در مطلب بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت می توانید تا نقاط بیشتری را برای مسافرت به شمال پیدا کنید.

دریاچه لفور یکی از بهترین نقاط گردشگری سوادکوهبهترین نقاط گردشگری سوادکوه

دریاچه لفور یکی از جاذبه های سوادکوه است که پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارا می باشد. این منطقه در میان این شهرستان و در استان مازندران قرار دارد و نمونه ی بارزی از یک مکان دیدنی است که دارای طبیعتی زیبا، آب و هوایی متعادل و پوشش گیاهی انبوهی است. با بهره برداری از این دریاچه آب روستای شهرهای بابل، بابلسر، قائمشهر، جویبار، امیرکلا، خزر شهر و فریدون کنار تامین می شود. همچنین یادتان باشد با پیاده روی در ‌جنگل توسکا، عکس‌های یادگاری بگیرید و در گنجینه خاطراتتان آن‌ها را ثبت نمایید.

بعد از گشت‌ و گذار خود در دریاچه لفور به بازدید از دیگر دیدنی های سوادکوه همچون دریاچه شورمست، رودخانه کسیلیان، سد سنبل رود، آبشار آهکی اسکلیم و آبشار تزر بروید تا لذت سفرتان در مازندران چندین برابر شود. بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه ماه ها اردیبهشت تا شهریور است. پاییز هم دیگر جای خودش را دارد اگرچه کمی هوا سرد می شود اما تماشای برگ های خزان رنگارنگی که در این منطقه وجود دارد می تواند برای شما جذابیت بالایی داشته باشد.

بازدید از جنگل راشبهترین نقاط گردشگری سوادکوه

جنگل های معروف و جذاب راش یکی دیگر از جاذبه های سوادکوه هستند که پیشنهاد می کنیم حتما در سفرتان به سمت این شهرستان مازندرانی از آن دیدن کنید. جنگل های راش محلی برای رشد و نمو یکی از گونه های کمیاب از درختانی به نام راش می باشد. این جنگل با طبیعت بسیار زیبای خود می تواند لحظاتی سرشار از آرامش را برای تان به ارمغان بیاورد. درون جنگل های راش که از مکان های دیدنی این استان هستند، آبشار زیبایی هم وجود دارد که جلوه ی بی نظیری را به طبیعت این منطقه از استان مازندران داده است.

جنگل راش سواد کوه در ارتفاع نسبتا بالاییی واقع شده است و دارای آب و هوای کوهستانی است. بنابراین بهترین فصل سفر برای استفاده از طبیعت این منطقه، اواسط بهار تا اوایل زمستان است اما اگر از عاشقان فصل پاییز هستید و برگ ریزان هزار رنگش برایتان جذابیت دارد، بهترین زمان برای بازدید از این جنگل پاییز است.

جنگل لفور بینظیر برای طبیعت گردیجنگل لفور

یکی دیگر از جاذبه های این استان جنگل های سرسبز لفور است که در این بهشت گردشگری قرار دارد. این ناحیه جنگلی در مرکز دهستان لفور و شارقلت قرار گرفته و در مسیر و محدوده اطراف سد دارای زمینه بسیار مساعد برای اجرای طرح های توریستی هستند. البته به غیر از این که این جنگل دارای امکانات مناسب اقامتی و پذیرایی می باشد جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی مثل روستاهای بکر سواد کوه هم در آن وجود دارد.

برخی از این روستاها عبارتند از : روستای بورخانی، گشنیان، نفت چال، چاکسر، اسبوکلا، گالش کلا، میرار کلا، غوزک رودبار و چندین روستای جذاب دیگر هستند. سفر به این منطقه در ایام تعطیل به خصوص عید نوروز از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می شود و از پر طرفدارترین جاذبه های این شهرستان است.

آبشار گزو یکی دیگر از بهترین نقاط گردشگری سوادکوه

آبشاری به نام گزو در استان مازندران قرار دارد که از جذاب ترین جاذبه های سوادکوه محسوب می شود و با ارتفاع ۴۸ متری که در منطقه ی جنگلی و سرسبز لفور در کنار امامزاده ای معروف واقع است. این آبشار خود از دو آبشار دیگر تشکیل شده که درارتفاع اولین آبشار در حدود ۵ متری و دومین آبشار در فاصله ی ۴۳ متری قرار گرفته است. قرار گرفتن این آبشار در میان جنگل انبوه همچون ماری بر گردن جنگل است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار در فصل های بهار، تیر، مهر و آبان است.

به منظور دسترسی به این آبشار دو راه ارتباطی وجود دارد، یکی آن که از لفور در پشت سد البرز در جاده کارسنگ است که با طی ۲۳ کیلومتر جاده خاکی و جنگلی به این منطقه می‌رسید. راه دیگر مسیر جمشید آباد در ۵ کیلومتری زیرآب است که در نهایت به همان مسیر لفور و کارسنگ ملحق می‌شود. در طی این مسیر تقریبا ۲٫۵ الی ۳ ساعت راه در پیش خواهید داشت و پس از آن به امامزاده ای به همین نام خواهید رسید که از آنجا مسیری پاکوب با شیبی نسبتا تند تا زیر آبشار را مشاهده می کنید که یک ساعت و نیم چنگل پیمایی شما را به این جاذبه خواهد رساند

غار زنگیان سواد کوه بهترین نقاط گردشگری سوادکوه

 

از دیگر جاهای دیدنی این استان غاری است به نام زنگیان که برای رفتن به آن باید از روستای آلاشت که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد بگذرید تا به یک دو راهی در ابتدای مسیر آن برسید. هنگامی که به این دو راهی رسیدید یک فرعی در سمت چپ وجود دارد که می بایست آن را انتخاب کنید و بعد از پیموندن ۱۵ کیلومتر به روستای زنگیان که این غار در آن وجود دارد خواهید رسید. دو مسیر بسیار زیبا و دارای سازه های آهکی برای پیمایش این غار وجود دارد. اگر قصد رفتن به این غار زیبا را دارید توصیه می کنیم بدون غارنوردان حرفه ای وارد غار نشوید.

املاک سهرابی در خدمت شما عزیزان میباشد تا لحظات شادی را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید کافیست تا با مشاوران ما در این زمینه صحبت کنید تا بهترین زمان و بهترین مکان برای بازدید از بهترین نقاط گردشگری سوادکوه را به شما معرفی کنند.

ما در املاک سهرابی با بیش از یک دهه فعالیت مستمر در زمینه خرید و فروش انواع ملک در خدمت شما عزیزان هستیم تا امن ترین سرمایه گذاری را با ما تجربه کنید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان املاک سهرابی 

 

املاک سهرابی

ارسال نظر