سیمین دشت فیروزکوه

سیمین دشت فیروزکوه یکی از بهترین مکان های نزدیک به تهران است که هر طبیعت گردی برای یک بار هم که شده باید از این طبیعت بکر دیدن کند ما امزور میخواهیم شما عزیزان را با یکی دیگر از مکانهای بسیار زیبا و دل نشین فیروزکوه آشنا کنیم که بازدید از آن خالی از لطف نیست پس همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

روستای سیمین دشت در شهرستان فیروزکوه و در استان تهران است. سیمین دشت در دهستان حبلرود و از توابع بخش مرکزی فیروزکوه می‌باشد. سیمین دشت از شمال به حصاربن، از شرق به گچه، از غرب به کوه بلند بزکوه یا بزتور و از جنوب به محمودآباد محدود می‌شود.

سیمین دشت سر تا سر پوشیده شده از درختان سبز و میوه های وحشی رویش دیم است که در کنار صدای گوش نواز پرندگان ، هوای پاک و تمیز که امروزه در زندگی شهری رویایی برای همه ما شده و کوچه باغ‌های بی نظیر، آرامش روستا هوش از سر هر گردشگری می‌برد.

محصولات ارگانیک سیمین دشت فیروزکوه : گردو ، قیسی ، خیار طبیعی که عطر و طعم خاصی دارد ، سیب ارگانیک ، کدو ، گندم و جو میباشد که به طور طبیعی روییده است.

شغل مردمان سیمین دشت : دامداری و کشاورزی میباشد و مردمی بسیار خون گرم و میهمان نواز دارد که حتما در دیدار اول عاشق این نازنین مردم میشوید ( امتحان کنید )

سیمین دشت در نزدیکی شهر تهران واقع شده که همین امر باعث شده تا اهالی کلان شهر تهران آخر هفته های خود را در سیمین دشت بگذرانند اگر شما هم از هیاهوی شهری و روزمرگی کار های تکراری خسته شده اید به شما پیشنهاد میکنیم تا حتما راهی سیمین دشت شوید تا بعد از یک ریکاوری عالی هفته ای عالی را در کنار خانواده خود شروع کنید.

مکان های دیدنی سیمین دشت فیروزکوه

یکی از مکان های بسیار دیدنی در سیمین دشت دریاچه آهنک میباشد که میتوان گفت یکی از جاذبه های بسیار دیدنی این دشت سرسبز میباشد.

دریاچه دوقلو آهنک یکی از جاذبه‌های پرطرفدار روستای سیمین دشت است. این دریاچه در ارتفاعات جنوبی سیمین دشت واقع شده است. دریاچه آهنک حدود ۵/۵ کیلومتر با روستا فاصله دارد. ارتفاع دریاچه از سطح دریا ۱۷۰۰ متر می‌باشد. آهنک دارای دو حوضچه کوچک و بزرگ است. عمق یکی از حوضچه ها ۳۲ متر و عمق دیگری ۸ متر است. دریاچه آهنک آب بسیار زلالی دارد ولی به دلیل وجود گوگرد تلخ مزه است. آب دریاچه از چشمه‌های جوشان زیر دریاچه، باران و همچنین ذوب شدن برف‌های واقع در ارتفاعات منطقه تامین می‌شود. پوشش گیاهی اطراف دریاچه آهنک درختان گز و درختان بید می‌باشد.

لذت غواصی در دریاچه آهنکسیمین دشت فیروزکوه

دریاچه آهنک یکی از مقصدهای پرطرفدار میان گردشگران ماجراجو است. اگر از غواصی و دنیای زیر آب لذت می‌برید بد نیست سری به به دریاچه آهنک بزنید. این منطقه در فصل‌های گرم سال میزبان مسافران زیادی است. چرا که شنا در آب خنک و زلال دریاچه آهنک نیز یکی از لذت‌های سفر به سیمین دشت است. البته خیلی مراقب باشید زیرا آب دریاچه عمق زیادی دارد پس اگر به فنون شنا مسلط نیستید هرگز وارد دریاچه نشوید. برای رسیدن به چشمه آهنک از روستای سیمین دشت با ماشین و در جاده‌ایی خاکی تقریبا به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید. اگر قصد دارید پیاده به سمت دریاچه بروید تقریبا ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

چشمه زلال بالا چشمه 

بالا چشمه، چشمه زلال و طبیعی در ارتفاعات جنوبی سیمین دشت است. بالا چشمه در فاصله ۲ کیلومتری دریاچه آهنک قرار گرفته است. آب زلال این چشمه قابل شرب است. بالا چشمه در نزدیکی درخت بید بزرگی قرار دارد. در واقع این درخت بید نشانه خوبی برای پیدا کردن بالا چشمه به شمار می رود. غار کوچکی در مقابل بالاچشمه به چشم می‌خورد که هنگام تگرگ و باران پناهگاه خوبی برای کوهنوردان و گردشگران است.

کوه انار کندو یکی دیگر از جاذبه های سیمی دشت فیروزکوهسیمین دشت فیروزکوه

کوه تاریخی انار کندو در محله کویر و در روستای سیمین دشت واقع شده است. کوه زیبای انار کندو و طبیعت اطراف آن از جاهای دیدنی روستای سیمین دشت فیروزکوه محسوب می‌شوند. آثاری از قلعه‌ایی تاریخی در بالای کوه انار کندو به جای مانده است که قدمت آن را به دوره اسماعیلیان نسبت می‌دهند. مسیرهای دسترسی به بالای کوه به دلیل فرسایش طی سالیان از بین رفته است. اگر قصد رفتن به بالای کوه انار کندو را دارید باید مجهز به فنون کوهنوردی و تجهیزات مربوطه باشید.

رودخانه حلبه رود و دلیچای

از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های سیمین دشت وجود دو رودخانه دلیچای و حبله رود است. این دو رودخانه خروشان از ارتفاعات البرز سرچشمه گرفته و در سیمین دشت به هم می پیوندند و به سمت گرمسار می‌روند.

مسیر سیمین دشت فیروزکوه

سیمین دشت از توابع مرکزی فیروزکوه است. این روستا در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر تهران است. سیمین دشت در حدود ۵۵ کیلومتر با فیروزکوه فاصله دارد. برای رسیدن به سیمین دشت از شرق تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید.

مسیر اول: بعد از گذر از جابان و سربندان در جاده گویج ادامه مسیر دهید تا به سیمین دشت برسید.

مسیر دوم: بعد از گذر از سربندان و پمپ بنزین سیدآباد، از جاده فرعی سمت راست به سمت روستای کلاک، رودافشان، مشهد، حصاربن حرکت کنید. در نهایت به سمین دشت می‌رسید. برای سفر به روستای زیبای سیمین دشت تقریبا ۲ ساعت زمان نیاز دارید.

حتی اگر وسیله شخصی ندارید نگران نباشید. خوشبختانه سیمین دشت یک ایستگاه قطار دارد. این مسیر ریلی، از قدیمی‌ترین مسیرهای ایران است. می‌توانید سوار قطار تهران-ساری شوید و درایستگاه سیمین دشت پیاده شوید.

مواردی که رعایت آن خالی از لطف نیست 

ما در زمانی زندگی میکنیم که طبیعت با تمام قدرتی که دارد نیاز به کمک ما انسان ها دارد پس ما هم وظیفه خود میدانیم که در حفظ این نعمات الهی کوشا باشیم

  • لطفا هنگام بازدید از سیمین دشت فیروزکوه حتما کیسه زباله با خود ببرید.
  • بعد از لذت بردن از طبیعت و برگشت به سمت منزل حتما آتش روشن شده خود را خاموش کنید تا به طبیعت آسیب نرسد.
  • هنگام برپایی آتش از منقل استفاده کنید در غیر این صورت سعی کنید از مکان هایی استفاده کنید که به سبزه ها آسیبی نرسد.
  • لطف کنید هیزم همراه خود ببرید تا نیاز به قطع درخت جان دار نداشته باشید که در اکو سیستم تاثیر بسزایی دارد و فرزندانمان میتوانند از این محبت الهی استفاده کنند.

امیدواریم تا از این طبیعت خدادادی نهایت لذت را در کنار خانواده و یا دوستان خود ببرید.

ما در املاک سهرابی در خدمت شما عزیزان هستیم تا با افتخار خدمت رسانی کنیم و این را وظیف خود میدانیم تا اطلاعات درستی از بهترین زمان برای بازدید از سیمین دشت را برای شما بزرگواران فراهم کنیم.

با تشکر از همراهی شما عزیزان 

دپارتمان فروش ملک سهرابی

املاک سهرابی سیمین دشت فیروزکوه

ارسال نظر