زرین دشت فیروزکوه

طبیعت همیشه برای جذاب بوده و ما نیاز داریم تا هرازگاهی دل به طبیعت بدهیم اگر شما اهل طبیعت گردی باشید حتما نام زرین دشت فیروزکوه به گوشتان خورده امروز ما در این مقاله از وبسایت فیروزکوه میخواهیم تا شما عزیزان را بیشتر با این محل بینظیر آشنا کنیم پس همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

زرین دشت از توابع شهرستان فیروزکوه و در استان تهران واقع شده است. زرین دشت از چهار قسمت مزداران، آتشان، دهگردان و انزها تشکیل می‌شود و روستای مزداران مرکز این چهار بخش است. روستای سرسبز و بکر زرین دشت بهترین انتخاب برای رهایی از هیاهو و آلودگی پایتخت است. همچنین عبور رودخانه حبله رود زیبایی‌های زرین دشت را دوچندان کرده است.

کشاورزی و باغ داری در روستای پر آب زرین دشت، رونق زیادی دارد. در سر تا سر روستا باغ‌های میوه چون آلبالو، گیلاس، توت و… به چشم می‌خورد. همچنین روستای زرین دشت پر از درختان گردو است. قدم زدن در کوچه باغ‌های زیبا، تنفس در هوای پاک و دلپذیر، سکوت لذت بخش روستا، صدای گوشنواز رودخانه حبله رود، وجود چشمه‌های آب معدنی و… تنها بخش کوچکی از دلایل سفر به زرین دشت است.

چشمه آب معدنی خمده زرین دشت فیروزکوهاملاک سهرابی زرین دشت فیروزکوه

چشمه‌های آب معدنی یکی از جاذبه‌های گردشگری زرین دشت محسوب می‌شوند. چشمه آب معدنی خمده از چشمه‌های معروف زرین دشت است. آب زلالی که از دل کوه خارج می‌شود در استخری طبیعی جمع شده و به چشمه آب معدنی خمده تبدیل شده است. بومیان منطقه معتقدند آب این چشمه درمانی برای بیماری‌های مفصلی و پوستی است. برای بازدید از چشمه باید خود را به روستای خمده برسانید. خمده در فاصله ۱۶ کیلومتری از زرین دشت واقع شده است. بهترین زمان سفر و استفاده از چشمه آب معدنی خمده فصل بهار و تابستان است.

 

رودخانه حبله رود زرین دشت

رودخانه زیبای حبله رود طولی در حدود ۲۴۰ کیلومتر دارد. رودهای کوچکتری چون گورسفید، نمرود، ساواشی، دلی چای، آب کبوتر دره و… به رودخانه حبله رود می‌ریزند. حبله رود در مسیر خود از روستاهای انزها، آتشان، مزداران، و… عبور می‌کند و منظره‌ای دل انگیز و طبیعتی چشم نواز به این روستاها هدیه می‌کند. حبله رود در نهایت به رودخانه گلو در ۴۶ کیلومتری گرمسار می‌پیوندد.

بهترین زمان برای بازدید از زرین دشتاملاک سهرابی زرین دشت فیروزکوه

زرین دشت روستایی میان کوهی و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۶۴۰ متر می‌باشد. آب و هوایی معتدل دارد و فصل بهار و تابستان میزبان مسافران زیادی است. پاییز هزار رنگ زرین دشت بهترین مقصد برای علاقه مندان عکاسی است. در پایان اگر اهل برف و سرما هستید بد نیست زمستان نیز سری به این روستا بزنید البته در نظر داشته باشید این منطقه زمستان‌های سرد و سختی دارد پس در فصل سرما با تجهیزات مناسب به زرین دشت سفر کنید

مسیر ورود به زرین دشت فیروزکوه

زرین دشت فیروزکوه در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر تهران، در فاصله ۷۴ کیلومتری از شهر دماوند و در فاصله ۴۲ کیلومتری از شهر فیروزکوه قرار دارد. اگر از تهران به سمت زرین دشت حرکت می‌کنید از شرق تهران به سمت پردیس و رودهن و دماوند ادامه مسیر دهید. بعد از گذر از جابان و سربندان در جاده فیروزکوه با توجه به تابلو راهنما  از مسیر فرعی وارد جاده زرین دشت شوید

املاک سهرابی به شما عزیزان پیشنهاد میکند تا حتما از این طبیعت بکر دیدن کنید و از لذت های بینهایت زرین دشت بهره ببرید ، اگر نمیدانید بهترین زمان و حتی بهترین مکان برای اطراق در زرین دشت کجاست میتوانید به راحتی با مشاوران ما تماس بگیرید تا با کمال میل برای شما عزیزان خاطره ای خوش را تداعی کنند.

ما در املاک سهرابی با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه خرید و فروش انواع ملک و زمین در خدمت شما عزیزان هستیم تا بتوانید به ایده های خود جامع عمل بپوشانید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان 

دپارتمان فروش ملک سهرابی

املاک سهرابی زرین دشت فیروزکوه

ارسال نظر