روستای هرانده فیروزکوه

یکی از بینظیر ترین روستاهای نزدیک به تهران و میتوان به جرات گفت که زیبا ترین روستای نزدیک به تهران روستای هرانده فیروزکوه میباشد که طبیعت و جاهای گردشگری بسیاری برای غافل گیری شما دارد به طوری که هر دفعه مکانه جدیدی برای بازدید از هرانده وجود دارد ما در این مقاله از وب سایت بزرگ فیروزکوه میخواهیم شما عزیزان را با روستایی به شدت زیبا آشنا کنیم همراه ما باشید تا از مکان های دنج ، بهترین مسیر هرانده و بهترین زمان برای بازدید از هرانده را به شما عزیزان معرفی کنیم.

با تشکر از همراهی شما عزیزان دپارتمان فروش ملک سهرابی 

روستای هرانده که در ۱۵ کیلومتری جنوب‌ غرب فیروزکوه جای گرفته، دهکده‌ای است سرسبز و بکر که در دره‌ای به همین نام واقع شده و رودخانه‌ی پر آب نمرود از آن می‌گذرد. این منطقه با نهرها و رودهای پر آب، با درختان بلند تبریزی و کوچه باغ‌های باصفا و چشماندازهای دیدنی از دشت و کوه‌های اطرف، دارای جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری بسیاری است و با توجه به فاصله‌ی کمی که با تهران دارد یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای گردشگران و طبیعت گردان به شمار می‌رود.

گویش و شغل مردم روستای هرانده روستای هرانده فیروزکوه

مردم روستای هرانده به زبان گیلکی صحبت می‌کنند. درآمد بیشتر مردم روستای هرانده از طریق فعالیت‌های زراعی، باغداری، دامداری و کارگری تامین می‌شود. گروهی نیز در امور خدمات و صنایع دستی اشتغال دارند. اصلی‌ترین محصول زراعی این روستا سیب زمینی است. پرورش انواع گل و پرورش ماهی قزل آلا در روستا رواج دارد. سیب، گلاب و زردآلو از محصولات باغی روستاست. انواع لبنیات مانند پنیر، کره و ماست در روستا تولید می‌شود. این روستا محل عبور و اتراق گاه ایل الیکایی و ایل اصانلو در فصل تابستان است.

روستای کوهستانی هرانده بافت مسکونی متمرکز دارد و در شیب دامنه کوهستانی استقرار یافته است. مصالح به کار رفته در ساخت خانه‌های روستا شامل لاشه سنگ، گل، کاهگل، چوب و مانند این‌هاست. درخت‌کاری در حاشیه رودخانه و کوچه‌های روستا، چشم‌انداز عمومی آن را بسیار سرسبز و جالب‌توجه کرده است. جریان رودخانه‌های قزقان چای و نمرود طراوت و زیبایی ویژه‌ای به سیمای عمومی روستا بخشیده است. مهم‌ترین محصول زراعی این روستا سیب‌زمینی است. پرورش انواع گل و پرورش ماهی قزل آلا در روستا رواج دارد. سیب، گلاب و زردآلو از محصولات باغی روستاست. انواع لبنیات مانند پنیر، کره و ماست در روستا تولید می‌شود.

غار معروف روستای هرانده فیروزکوه

در نزدیکی این روستای خوش آب و هوا، غاری باستانی و شگفتانگیز به نام غار بورنیک وجود دارد. غار بورنیک در ۶ کیلومتری جنوب روستای هرانده واقع شده و مسیر سرشار از زیبایی‌های طبیعی رسیدن به آن یک کوهپیمایی نه چندان ساده است، که حدود ۱ ساعت و نیم طول می‌کشد. این غار با سنگ‌ها و ساختارهای زیبای قندیلی و کلم شکلاش، بسیار زیبا و دیدنی است و از منظر زمینشناسی و زیبایی کمتر غاری مشابه آن در کشورمان می‌توان پیداکرد.

اطلاعات کامل درباره غار بورنیک را اینجا مطالعه بفرمایید

کلمه‌ی بورنیک به معنی محل امن و جان پناه است. این غار در دوران پیش از تاریخ به عنوان محلی برای زندگی و پس از آن به‌عنوان پناهگاه در مواقع خطر استفاده می‌شده است. وارد غار که می‌شوید، اگر کمی سکوت کنید، صدای چکیدن قطره‌های آب را می‌شنوید که طنینی است پر رمز و راز که آدمی را به عمق طبیعت و خویشتن پیوند میزند. بر دهانه‌ی غار بورنیک که بایستید تصور انسان‌هایی که هزاران سال قبل به همین چشمانداز خیره می‌شدند، هیجان ویژه‌ای دارد.

سفر به روستای هرانده و غار بورنیک سفری ماجراجویانه و خاطرهنگیز است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به برج دیدهبانی متعلق به قرون ۴ و ۵ هجری اشاره کرد. همچنین این روستا محل عبور و اتراق گاه ایل الیکایی و ایل اصانلو در فصل تابستان است که تماشای زندگی صاف و ساده‌ی آنان بسیار لذتبخش است.

دسترسی به روستای هرانده فیروزکوهروستای هرانده فیروزکوه

اهالی تهران باید ابتدا وارد اتوبان بابایی شده و وارد جاده دماوند شوند ( البته از آزادراه تهران پردیس نیز میشود ) نزدیک به بومهن وارد مسیر جاده فیروزکوه شده و به راه خود ادامه میدهیم ۱۲ کیلومتر مانده به شهرستان فیروز کوه تابلوی خروجی روستای هرانده را میبینید و وارد جاده روستای هرانده فیروزکوه میشوید تا به هرانده برسید

برای ورود به غار بورنیک در ۶ کیلومتری جنوب غربی روستای هرانده و پس از یک ساعت کوه نوردی به غار زیبا و بینظیر بورنیک میرسید.

بهترین زمان برای بازدید از روستای هرانده 

روستای هرانده همیشه زیباست، اما طبیعت بکر آن در بهار و پاییز جلوه دیگری دارد. توجه داشته باشید، در صورت نداشتن تجربه در غارنوردی در زمستان به غار وارد نشوید و در پیشروی به داخل غار محتاطانه عمل کنید. سفر در تابستان و تماشای ایل الیکایی و اصانلو هم روایت دیگری از سفر را پیش رویتان قرار می‌دهد.

ما در املاک سهرابی با بیش از دو دهه فالیت در زمینه خرید و فروش انواع ملک در شهرستان بزرگ فیروزکوه به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا حتما برای یک بار هم که شده از روستای هرانده و غار بورنیک دیدن کنید تا لذتی بینهایت را برای خود و خانواده یا دوستانان فراهم کنید.

ما مشتاقانه در خدمت شما عزیزان میباشیم تا بتوانیم شما را از بهترین زمان از نظر جغرافیایی و آب و هوایی راهنمایی کنیم تا آخر هفته خوبی را در کنار ما سپری کنید.

همچنین علاقه به سرمایه گذاری در امور ملکی دارید ما در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید سپرده های خود را به نحو احسن تبدیل به سود کلان ملکی کنید

این مناطق از لحاظ قیمت هنوز رشد کافی را نکرده و بهترین زمان برای سرمایه گذاری کوتاه و بلند مدت به سلیقه شما میباشد البته که در بلند مدت سود مک برای همه آشکار است و نیازی به توضیح بیشتر نیست همه ما یا نزدیکان ما در زمان قدیم فرستی را از دست داده اند شما میتوانید این بار اشتباهات گذشته را تکرار نکنید و در این سود کلان شریک باشید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان 

دپارتمان فروش ملک سهرابی 

املاک سهرابی روستای هرانده فیروزکوه

ارسال نظر