روستای دوگل سوادکوه

سوادکوه یکی از توابع زیبای شهرستان مازندران میباشد که میتوان گفت که نگین استان مازندران سوادکوه میباشد به دلیل جنگل های بسیار زیبا و سرسبز ، آب معدنی های درمانی که بسیار مفید برای پوست و درمان های کلیوی میباشد و جاذبه های مانند پل ورسک ،‌ روستای دوگل سوادکوه ، بخش شوراب و …. ما امروز در این مقاله از وبسایت فیروزکوه سعی داریم تا شما عزیزان را با روستای دوگل آشنا کنیم که یکی از مهمترین روستاهای سوادکوه بشمار می آید همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

پوشش جنگلی روستای دوگل سوادکوهروستای دوگل سوادکوه

گدوک و روستاهای اطراف آن، از جمله دوگل نقاطی هستند که پوشش جنگلی و طبیعت سرسبز مازندران از آنجا شروع می‌شود. از طرفی، فاصله چندانی با تهران ندارند و می‌توانید تنها با دوساعت رانندگی به آن برسید و نفسی تازه کنید.

دوگل علاوه بر پوشش طبیعی، یک جاذبه مهم هم دارد. سه خط طلا، بخشی از شبکه راه‌آهن سراسری است که از دوگل می‌گذرد. اما جاذبه این بخش از شبکه ریلی چیست؟

شکل خاص و کم‌نظیر راه‌آهن دوگل که سه دور محور کوه دور می‌زند و سه پل بر سر راه این خطوط ریلی به موازات یکدیگر احداث شده‌اند، باعث شهرت سه‌خط طلا شده‌اند. اگر سوار قطار هستید به‌هیچ وجه تماشای منظره محدوده ایستگاه‌های گدوک، دوگل، زیرآب و شیرگاه را از دست ندهید. درواقع از بعد از ایستگاه فیروزکوه باید منتظر تماشایی‌ترین مناظر سرراه مسیر قطار در ایران باشید.

پل راه اهن دوگل

پل راه آهن دوگل یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در سوادکوه است که قدمت آن مربوط به پهلوی اول می باشد و در تاریخ ۱۳۸۴/۰۵/۲۲ به شماره ثبت 13094 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. نشانی این اثر ملی ثبت شده سوادکوه شهرستان سوادکوه، بخش مرکزی، دهستان راستوپی، روستای دوگل می باشد.

استان مازندران دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که پل راه آهن دوگل شهرستان سوادکوه یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان می باشد. برای مشاهده دیگر جاذبه های گردشگری این استان، صفحه معرفی جاذبه های گردشگری مازندران را ببینید.روستای دوگل سوادکوه

اهالی این روستا هم دارای رودخانه کوچک آب شور و هم چشمه های زیر زمین آب شیرین و سرد میباشند و هردو این آب را تجربه کرده اند .

جذابیت بصری روستای دوگل وصف ناپذیر است و به شما پیشنهاد میکنیم به جای خواندن مطلب راجع به دوگل راهی این روستای بینظیر شوید و در کنار خانواده و دوستان خود لحظات خوشی داشته باشید و مطمئن باشید کار به چندین بار بازدید خواهد کشید چون هر بار با مکانی تازه روبرو میشوید.

املاک سهرابی در خدمت شما عزیزان میباشد تا گشت و گذاری دل چسب در شهرستان فیروزکوه و حومه را تجربه کنید به قدری این منابع طبیعی به لطف خدا بسیار است که میتوان هر هفته به یک نقطه از این دشت زیبای رشته کوه های البرز رفت.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که حتما به جای مسافرت خارجی کمی به اطراف تهران سفر کرده و از طبیعت های بینظیری که همه ساله گردشگرانی از سراسر دنیا به خود جذب میکند را خود ما تجربه کنیم.

با تشکر از همراهی شما عزیزان 

املاک سهرابی

املاک سهرابی

ارسال نظر