تنگه میشینه مرگ فیروزکوه

استفاده از طبیعت و لذت بردن از محیط نیازی است که همه مردم را درگیر خود کرده از این رو پیدا کردن یک محیط طبیعی و زیبا برای بسیاری تبدیل به معضل شده ما در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با یکی از بهترین مکان های طبیعت گردی یعنی تنگه میشینه مرگ فیروزکوه آشنا کنیم.

همراه ما باشید

در مرز تهران و مازندان، در میان کو‌ه‌ها، تنگه‌ای است که میشینه مرگ نام دارد. تنگه میشینه مرگ مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به سفرهای مهیج به شمار می‌رود. برای دیدن این تنگه باید راهی فیروزکوه شوید. چند کیلومتر مانده به فیروزکوه سه راهی است که شما را به روستای لزور می‌رساند. روستای لزوز منطقه ییلاقی است و در اطرافش جاذبه‌های زیادی دارد.  آیا از این جاذبه‌ها باخبرید؟ اگر نه ما شما را دعوت میکنیم تا با مطالعه مقالات وب سایت فیروزکوه دیدن فرمایید تا بیشتر با این منطقه آشنا شوید.

آشنایی بیشتر با دهکده سیب

آشنایی با سد نمرود فیروزکوه

آشنایی بیشتر با فیروزکوه

آشنایی با تنگه واشی

نام تنگه میشینه مرگ فیروزکوه ریشه در چه دارد؟

احتمالا نام میشینه مرگ نظر شما را هم جلب کرده باشد. این اسم از ترکیب میش و مرگ ساخته شده است. میش، به خاطر مجسمه‌های میشی است که در این مسیر مخفی بوده. مرگ به خاطر چشمه‌ای است که آشامیدن آن برای پرندگان مرگ‌آور بوده است. تنفس هوای معتدل، تماشای مناظر سرسبز و بکر، گذر از مسیری سنگلاخی و مهیج گوشه‌ای از جاذبه‌های سفر به تنگه میشینه مرگ تا دریاچه لزور است.

تنگه میشینه مرگ فیروزکوه

مسیر تنگه میشینه مرگ فیروزکوه تا دریاچه لزور

از روستای لزور به سمت ارتفاعات حرکت کنید. جاذبه‌های زیادی در اطراف لزور انتظار شما را می‌کشند. در ابتدا، مسیر راحت است؛ اما کم کم مسیر سنگلاخی می‌شود. رودخانه‌ای در مسیر دیده می‌شود که «فرح رود» نام دارد. این رودخانه راهنمای شما برای رسیدن به تنگه است. با رسیدن به تنگه میشینه مرگ جذابیت سفرتان به اوج خود می‌رسد. باید شیب‌ها و سنگ‌ها را یکی یکی پشت سر بگذارید. حواستان را جمع کنید و با احتیاط مسیر را بپیمایید. با گذراندن تنگه و دیدن آبشاری در مسیر به دشتی زیبا می‌رسید. مناظر این دشت تماشایی است و چشمه پر آبی به نام «معجر چشمه» از آن می‌گذرد؛ تنی به آب بزنید و جانی تازه بگیرید. حالا که تا اینجا آمدید، بازدید از دریاچه زیبا و مثلثی شکل لزور را دست ندهید.

بهترین زمان برای بازدید از تنگه میشینه مرگ

بهترین زمان سفر به این منطقه از اواسط اردیبهشت تا اواخر تابستان است. در این فصول از تنفس هوای ییلاقی و تماشای مناظر سرسبز این منطقه لذت ببرید.

تنگه میشینه مرگ فیروزکوه

لوازم ضروری برای بازدید از تنگه میشینه مرگ

برای سفر کوتاه خود به تنگه میشینه مرگ تا دریاچه لزور سبک سفر کنید. در این سفر، کفش مناسب طبیعت‌گردی از ضروری‌ترین لوازم است؛ چراکه قرار است از مسیری سنگلاخی بگذرید.کوله سبکی بردارید و وسایل شخصی و ضروری‌تان در آن بگذارید و با خیال راحت راهی سفر شوید.

در پایان، یادمان باشد مراقب طبیعت بکر تنگه میشینه مرگ باشیم. حتما کیسه زباله به همراه داشته باشیم و چیزی جز خاطرات خوش به جا نگذاریم.

املاک سهرابی در خدمت شما عزیزان هست تا اوقات فراقت به یاد ماندنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

ما در املاک سهرابی با بیش از یک دهه فعالیت مستمر در زمینه خرید و فروش انواع ملک

زمین کشاورزی ، باغ داری ، پرورش ماهی ، پرورش ماکیان و ویلا در خدمت شما عزیزان هستیم تا بتوانید به ایده های خود جامع عمل بپوشانید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان املاک سهرابی

املاک سهرابی

ارسال نظر