پرورش ماهی در فیروزکوه

ما در زمانی زندگی میکنیم که حتما نیاز به سرمایه گذاری های متعددی داریم تا بتوانیم به ایده آل ها و رفاه برای زندگی خود برسیم از این رو پیدا کردن محلی مناسب و امن برای سرمایه گذاری کاره دشواری است ما قصد داریم تا شما عزیزان را با یکی از راحت ترین ، امن تری ، پر سودترین در عین حال پاره وقت آشنا کنیم تا بدانید که برای داشتن سود بالا نیاز به مهارت های خاصی ندارید اگر هم مهارت خاصی دارید که چه بهتر چون این کار وقتی از شما نمیگیرد. و اما پیشنهاد ما برای شما : شاید شما هم شنیده اید که فلان کس پروش ماهی زده و حسابی کارش رونق گرفته !؟ درست شنیدید پرورش ماهی که امروزه یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری هست و پیشنهاد ما به شما پرورش ماهی در فیروزکوه میباشد در ادامه همراه ما باشید.

املاک سهرابی بزرگترین دپارتمان فروش ملک در فیروزکوه

پرورش ماهی در فیروزکوهپرورش ماهی در فیروزکوه

در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان ، واژه تخم یا بچه ماهی به مراحل جوانی حیوان مورد استفاده جهت ماهی‌دار نمودن استخرهای پرورش ماهی اطلاق می‌گردد. تهیه و تأمین بچه ماهی در زمینه پرورش ماهیان تحت تأثیر وجود اختلافی مهم بین رفتار تخم ریزی گونه‌های مختلف ماهیان قرار دارد. به عبارت دیگر برخی از انواع ماهیان آب شیرین از روی میل در استخرهای پرورش ماهی تخم‌ریزی می‌کنند و تأمین تخم به راحتی صورت می‌گیرد و برخی در کارگاه تخم‌ریزی می‌کنند.

بهترین نوع ماهی شناخته شده که به سهولت در استخر تخم‌ریزی می‌نمایند ، ماهی تیلاپیلا است. نوع دیگری از سیستم تکثیر ماهیانی که در آب شیرین استخرها به حد بلوغ و تخم‌ریزی و بهره‌برداری می‌رسد ماهی قزل‌آلا است. البته وجه تمایز آن با ماهیان دیگر آب شیرین ، در استفاده از استخرهای بتونی بوده که ویژه اینگونه ماهیان است. در صورت عدم استفاده از این گونه استخرها لازم است در شرایط حوضچه تخم‌ریزی ماهیان قزل‌آلای مولد از استخر برداشته و با استفاده از دست ، از طریق وارد آوردن فشار بر روی بدن ماهی تخم کشی صورت و سپس تخمهای بارور شده را به خارج از حوضچه (استخرهای غیر بتونی) هدایت کرد.

شاید این مطلب برای شما جذاب باشد: آبشار ورسک 

رشد ماهی پرورش

رشد ماهیان و عواملی که روند رشد تحت تأثیر آنهاست برای پرورش دهنده ماهی ، در درجه اول اهمیت قرار دارند. زیرا حداکثر رشد ماهی در حداقل مدت زمان با حداقل مقدار غذا ، هدف اصلی اوست. ماهی جانوری خونسرد است و جهت حفظ درجه حرارت بدن خود ، مجبور به صرف انرژی نیست. بدین لحاظ ، یک ماهی نسبت به یک جانور خونگرم ، از لحاظ تبدیل مواد غذایی به پروتئین بدن ، از کارآیی و استعداد بیشتری برخوردار است.

تغذیه ماهیان انرژی مورد نیاز ماهی از غذا تأمین می‌شود، بهر حال این انرژی در اصل از خورشید تولید می‌شود. انرژی خورشید بوسیله گیاهانی که برای ساختن کربوهیدرات ها ، انرژی مصرف می‌نمایند، به غذا تبدیل می‌گردد. جانوران این گیاهان را خورده و انرژی ذخیره شده را جهت انجام فعالیتهای خود مورد استفاده قرار می‌دهند.بنابراین گیاهان به عنوان تولید کنندگان اولیه مواد غذایی شناخته شده‌اند، که این مواد به صور دیگر تبدیل می‌گردد و سپس در اختیار ماهیان قرار می‌گیرد.

پرورش ماهی در فیروزکوه

آب مورد نیاز برای پروش ماهی

منـشاء آب شـیرین جـهت پرورش ماهیان ، بارندگی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی محل تغییر می‌کند. چشمه‌ها و چاهها در اثر نفوذ آب باران در زمین بوجود آمده‌اند که جهت پرورش و تکثیر ماهیان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. گاهی نیز از هرز آبهای جمع شده در زمینهای شیب‌دار با منشاء باران در تکثیر و پرورش استفاده می‌گردد. مردابها ، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها منابع ذخیره هرز آبها هستند. برای یک استخر پرورش ماهی ، نیازمند یک مقدار آب اولیه جهت آبگیری متناسب با حجم مورد نیاز استخر هستیم. مقدار آب مورد نیاز برای پرورش ماهی در آبهای شیرین از مجموع عوامل زیر تعیین می‌گردد:

  1. حجم استخر در شروع دوره پرورش ماهی
  2. تلفات نفوذی در طول دوره پرورش ماهیاینستاگرام املاک سهرابی
  3. تلفات تبخیری در طول دوره پرورش ماهی

در صورتی که کل آب شیرین مورد استفاده جهت پر کردن استخر در مواقعی از سال برای تأمین آب استخر کافی نباشد، ساختن یک مخزن ذخیره آب ، پرورش دهندگان را قادر خواهد ساخت تا در مواقع پر آبی ، آب را جهت زمان خشکسالی و کم آبی ذخیره و استفاده نمایند. اگر استخر به شکل مربع مستطیل باشد با در هم ضرب کردن دو ضلع و ارتفاع کل آب مورد نیاز برآورد می‌شود. ارتـفاع × عــرض × طــول کــه تـعــیین ارتــفاع از طــریــق تـخـمین میانگین عمق آب صورت می‌گیرد که به صورت ارتفاعات مختلف سطح استخر قابل استحصال است .

البته با وجود رودخانه های بسیار زیاد و همیشه پر آب فیروزکوه که نمونه بارز آن رودخانه حلبه رود میباشد این کار را برای شما بسیار آسان کرده و فقط نیاز شما پلن درآمد زایی خوب و حرکت به سمت سرمایه گذاری است. آموزش پرورش ماهی خود نیاز به یک مقاله جداگانه دارد که حتما برای شما عزیزان نوشته میشود و به اطلاع میرسد.

املاک سهرابی و پرورش ماهی در فیروزکوه

ما در املاک سهرابی با بیش از دو دهه فعالیت مستمر در زمینه خرید و فروش انواع ملک در شهرستان فیروزکوه در خدمت شما عزیزان هستیم تا بهترین موقعیت ها را برای سرمایه گذاری فراهم کنید از این رو ما برای شمایی که به فکر سرمایه گذاری امن و تضمینی هستید فایل هایی را آماده کرده ایم که رو به رشد و قیمتی مناسب دارد چون ما سود خود را بر این نهادیم که مشتریان از ما راضی باشند و ما را به دوستان خود معرفی کنند که همین امر باعث استمرار ما از قدیم تا به حال شده.

شما عزیزان میتوانید به سهولت از وضعیت خرید و فروش ملک در فیروزکوه ، خرید ویلایی بسیار شیک و قیمت عالی در بخش ارجمند، خرید ملک برای پرورش ماهی در فیروزکوه ، خرید زمین کشاورزی در دشت بزرگ چزکین و خیلی امکانات دیگر که برای شمایی که به فکر سرمایه گذاری مطمئن و امن هستید فراهم کرده ایم بازدید و استفاده کنید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان

املاک سهرابی در خدمت شما عزیزان

املاک سهرابی

ارسال نظر